velkommen

Træningshold Mosedamgård

Træningshold på Mosedamgård i Værløse

I skønne omgivelser og med ro, harmoni og charme har Solar Plexus holdundervisninger i Salen på Mosedamgård . Yogahold mandag, Rygtræningshold tirsdag, og som noget nyt undervisning for mænd med lænde- og skulderskavanker; Mænd – Lænd og skuldre, også tirsdag. En anden nyhed er Stretch and Relax – Ryttertræning om torsdagen, for ryttere der vil have en bedre opstilling og balance til hest og en generel bedre holdning i dagligdagen.

Yoga

Yoga m/Kristine                            Mandag    17.00 -18.30

Føl dig let i krop og sind. Mærk hvordan roen sænker sig over dig med yoga på Mosedamgaard. Udgangspunkt i dét eleverne kommer med og programmet tilpasses, så det er godt for lige præcis jer, som er der. Underviser: Kristine.
Yogahold. Kom til gratis prøvetime en mandag kl. 17-18.30. Herefter har du mulighed for at gå en gang om ugen. Tilmelding SMS 26841085. 1. gang er gratis

Rygtræning og afspænding

Rygtræning og afspænding
Tirsdag    16.00 – 17.15

Ryggen styrkes igennem koordinationstræning, bevægelighed, bevidsthed og enkel styrketræning. Vi integrerer læring via afspænding, og vil mærke smidighed og bevægelighed. Der arbejdes langsomt og roligt. Der lægges vægt på kropsbevidsthed, kropsoplevelse, styrke og holdningskorrektur. Øvelserne er kendte øvelser fra en kombination af styrkeøvelser, fysioterapeutisk genoptræning samt smidighedsøvelser fra yoga og afspændingspædagogik. Ud over at få en stærk kropsstamme, vil du mærke smidighed og bevægelighed forløse de gener, du mærkede, inden du gik i gang. Mental og kropslig refleksion sørger for at kropsbevidstheden og koncentration hele tiden bibeholdes i kroppen. Underviser: Trine Christiansen

Mænd – lænd og skuldre

Mænd – Lænd  og skuldre
Tirsdag    17.30 – 18.30

Konkret undervisning for mænd med disse skader og skavanker. Ligetil og med masser af hård styrketræning. Holdet adskiller sig fra andre ryghold ved effektiv udspænding af fascia (kroppens bindevæv) og ved hjælp af redskaber, elastiktræning, massagebolde, koncentration i bevægelserne. Underviseren har mange års erfaring i at behandle mænd disse problematikker. Underviser: Trine Christiansen
Det nye træningshold hedder Mænd – Lænd og skuldre. Kom til gratis prøvetime torsdag 24. september kl. 16. Herefter har du mulighed for at gå en gang om ugen. Tilmelding SMS 26841085. 1. gang er gratis

NYT HOLD!

Ryttertræning
– stretch and relax

Ryttertræning
– stretch and relax   Torsdag 16. – 17.15

Unik træning for dig som vil sidde bedre i sadlen og finde ro til dig selv og din hest. Her får du udstræk af stramme hofte-bøjere (psoas) og balder/lår og styrke til cor. Koordinering af overkrop/underkrop, skærpet balance og noget så simpelt som ro og fordybelse. Super hjælp til at du bliver en let og smidig rytter, at have på ryggen. Gratis prøvetime. Start 24. oktober 2019

Den nye træningsform på Mosedamgaard hedder Ryttertræning – stretch and relax. Kom til gratis prøvetime torsdag 24. oktober 2019 kl. 16. Herefter har du mulighed for at gå en gang om ugen.

Priser pr. måned fra kr. 390,- eller klippekort. Kom når det passer dig, også på de andre hold.
Tilmelding
SMS 26 84 10 85 eller

Online tilmelding

  1        2 

Billede 1. Kig på hofteleddets forside, det er let kippet og længden på rytterens ‘forside’ er forkortet.
Billede 2. Her er hofteleddets forside stretched, og rytterens ben bliver ‘længere’ når hoftebøjeren strækkes.

Ryttertræning – med stræk og afspænding, som øger balance, dine rideegenskaber og kommunikationen med hesten

Kan du se hvad der sker, når bare man laver et enkelt stræk af hofteleddets forside. Du har måske hørt om musklen før, det er Psoas, også kaldt hoftebøjeren, fordi den bøjer hoften. Det er helt vildt ik?. En enkelt lille øvelse, og stigbøjlerne kan justeres to huller ned. Mange sidder ‘oven på’ deres hest, når de ridder. Hesten skal ind mellem benene. Det er mit budskab. Men ikke alene det. Herfra skal du kunne koordinere mavemusklernes træk i bækkenet og brystkassen på kryds og på tværs, og hele tiden regulere for hestens bevægelser eller manglende bevægelse. Enten drive, skubbe, presse, vægtoverfører etc. Herfra skal knæleddet være bevægeligt, og du skal kunne strække underbenet/schenklen ned, men også bagud så du hurtigt, let og uden meget besvær, både kan lave schenkelvigning, give signaler til samling og bæring og ikke mindst temposkift. Når underbenet/schenklen er i hvile, skal bagsiden af knæet være afspændt, og knæet bøjer derfor en lille smule, så hælen peger bagud. Dermed får man den lodrette linje fra skulder, hofte, hæl. Det er herfra, du tilpasser vægten og presset. Det er her din udgangopstilling er.
Men det kan du ikke, hvis du er spændt efter en lang dag med siddende arbejde, hvor dine hofter ikke får frihed og bevæges optimalt.
Det er så små fine signaler, som hesten opfanger og jo mere nuanceret du kan give dine beskeder til hesten, jo finere bevægelser fra hesten, og jo sjovere har I det sammen. Vi skal for vores egen skyld, og for hestens, forlange at vi skal kunne det. Meget, meget spændende arbejde, synes jeg. Som kropsnørd er det lige noget for mig. Hvad med dig? Er du interesseret denne form egentræning? Vi strækker, bevæger, koordinere, afspænder og gør os alle nuancer bevidste. Vi udspænder kroppens fascia (kroppens bindevæv, som hæmmer os i fri bevægelighed når det er spændt), og vi arbejder med alle andre relevante øvelser. Underviser: Trine Christiansen

Den nye træningsform på Mosedamgaard hedder Ryttertræning – stretch and relax. Kom til gratis prøvetime torsdag 24. oktober 2019 kl. 16. Herefter har du mulighed for at gå en gang om ugen. Tilmelding SMS til 26 84 10 85.

Priser og tilmelding til holdene

10 klip 10 uger (bruges inden for 10 uger)         kr. 1.200,-
10 klip 26 uger (bruges inden for 26 uger)         kr.  1.600,-
Abonnement (minimum seks mdr.)  pr. mdr     kr.    390,-

MobilePay: 87569    Bankoverførsel: 7417 1019487

Køb af klippekort eller abonnement. Beløbet overføres på enten MobilePay eller ved bankoverførsel. Angiv navn, dag.
Abonnementet er uopsigeligt de første 6 mdr. derefter en mdrs. varsel pr. den første i måneden. Ingen betaling juli.
Ubrugte klip refunderes ikke. Du kan frit komme på et af de andre hold, hvis du i en uge er forhindret i at komme på dit eget hold eller du vil ’klippe’ to gange i en uge.
Ferie og Helligdage: Træning foregår ikke på Helligdage. Ingen undervisning i uge 7 (vinterferie) 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 (sommerferie) 42 (efterårsferie) og 52 (juleferie).

Send en mail eller SMS til Trine:
Mosedamgaard, Salen · Lejrvej 2 · 3500 Kirke Værløse
trine@solplex.dk · SMS 26 84 10 85

Min krop er meget stærkere og smidigere efter jeg er begyndt på ryghold. Min ryg er heller ikke så smertefuld længere. Dagens træningsprogram indledes med at Trine spørger os hvordan vi har det. Det tager hun så udgangspunkt i vores træning, der dermed er aktuel for dagens form. Trine fortæller os levende om hvad de forskellige øvelser gør for vores kroppe. Det er interessant for vi bliver bedre til at passe på os selv. Trine laver gerne et træningsprogram, der passer til dig og dine behov så du også kan træne i løbet af ugen. Det kan bare varmt anbefales. MVH Nina

Vil du vide mere om rygtræning, så klik her